Carmo lithium-ion alternator regulator
Carmo lithium-ion alternator regulator
Dr. Martens

Carmo lithium-ion alternator regulator

CAGIVA/DUCATI DIV.

Art. No. 10057340
|

2 Kundeanmeldelser

Find din motorcykel:
VUP 984,98 kr. 2
880,51 kr. 1
Beskrivelse

Carmo lithium-ion alternator regulator CAGIVA/DUCATI DIV.

En Carmo *LI* lithium-ion generatorregulator er altid et godt valg. Det skyldes, at Carmo bygger regulatorerne, så de matcher originalen med hensyn til design og ydeevne. Carmos regulatorer bruger også moderne MOSFET-teknologi. Det betyder, at de også kan bruges med de nyeste litium-ion-batterier.

Velegnet til følgende batterityper:
  • alle bly- og syrebatterier (konventionelle, AGM/microfleece, gel)
  • Litium-ion-batterier

Godt at vide:
  • Generatorregulatorer arbejder tæt sammen med din motorcykels generator. De konverterer vekselspænding til jævnspænding og bruger den til at forsyne det elektriske system om bord. De "regulerer", så alle strømforbrugere får tilstrækkelig energi til deres funktioner.
  • Køretøjets batteri oplades konstant med eventuel overskydende spændingskapacitet. Men det fører også til slid på en regulator.
  • Det kan næsten ikke mærkes, og som regel først når det er for sent, men efter mange år og tusindvis af kilometer holder regulatoren helt op med at virke.
  • Du bør derfor regelmæssigt kontrollere din regulators ydeevne og udskifte den, hvis den ikke fungerer korrekt.
  • En fejl kan resultere i, at motorcykelbatteriet får for lidt ladestrøm og aflades.
  • Men overopladning er også mulig: Det er især fatalt, når man skifter til Li-ion-batterier, da det ødelægger disse batterier på meget kort tid.


Information om konvertering fra bly/syre- til Li-ion-batterier:
  • at skifte fra et konventionelt startbatteri (bly-syre-batteri) til et litium-batteri er i princippet muligt for næsten alle motorcykler
  • hvis konverteringen ikke fører til problemer eller begrænsninger, er det ikke nødvendigt at gøre noget
  • bemærk motorcyklens produktionsår - blev den leveret fra fabrikken med et blysyrebatteri? Mange ældre motorcykler har generatorregulatorer, der kun oplader litiumbatterier ufuldstændigt eller leverer for høje ladestrømme.
  • Det skyldes også den sædvanlige slitage af regulatoren gennem årene. Begge dele kan føre til en enorm forkortelse af litiumbatteriernes levetid, defekter og endda totalt svigt
  • tjek funktionen og ydeevnen af din motorcykels ladestrømsregulator, før du skifter til et litium-ion-batteri
  • helst med et voltmeter på batteripolerne for at se, hvor højt ladespændingen stiger, når du øger motorens omdrejningstal i tomgang. Ladespændingen skal forblive under 14,6 volt
  • i tvivlstilfælde eller - for at være på den sikre side - udskift den gamle regulator med en Carmo Li-Ion generatorregulator med det samme
Producent: Carmo Electronics | Berenbroek 3 | 5707 DB Helmond | Holland | info@carmo-electronics.com | www.carmo-electronics.com
Dokumenter
Kundeanmeldelser (2)
Alle varianter
Har du spørgsmål?

Du har et almindeligt spørgsmål, du har et spørgsmål til din bestilling, du vil kritisere noget, eller du vil bare sige din mening? Vi vil gerne hjælpe dig.

Personlige oplysninger

Jeg har et spørgsmål ...

Vælg en option

Vælg en kontaktmulighed

Vælg en option

Tidsrummet, du har angivet, er ugyldigt. Korriger venligst tidsangivelsen.

kl.

kl.

Ved at indsende formularen accepterer du behandlingen af dine personlige data i overensstemmelse med vores privatlivspolitik.

+500 mærker
2 års returret
Hurtig levering
Gratis returnering
SearchWishlistUser AccountCartArrow LeftArrow RightArrow Right ThinIcon HomeMenuArrowCaret DownCloseResetVISAmatercardpaypalDHLHermesCheckCheck-additionalStarAdd to Shopping Cartchevron-leftchevron-rightSpinnerHeartSyncGiftchevron-upKlarnaGridListFiltersFileImagePdfWordTextExcelPowerpointArchiveCsvAudioVideoCalendar