Motorcykel-siddeposition: k√łr afslappet og sikkert

Locker bleiben: die richtige Sitzposition

Intet er s√• vigtigt for forn√łjelsen ved motorcykelturen som en bekvem, afslappet siddeposition.

Kun hvis du sidder rigtigt, kan alle k√łrebev√¶gelserne udf√łres hurtigt, pr√¶cist og uden st√łrre brug af kr√¶fter.

Motorrad-Trio bei einer Kurvenfahrt
  • Op p√• tanken: der er to fordele ved at v√¶lge en siddeposition langt fremme p√• s√¶deb√¶nken: for det f√łrste er kontakten med motorcyklen rigtig god. Du m√¶rker maskinens reaktioner. For det andet bliver man ikke fristet til at st√łtte sig til styret, n√•r man sidder t√¶ttere p√• det. Husk: styret skal bruges til at styre. Benene overtager trykket mod tanken.
  • Lige ryg: at h√¶nge som en v√•d s√¶k p√• motorcyklen, ser ikke kun √•ndsvagt ud, men blokerer ogs√• den n√łdvendige mobilitet i hoften, som skal bruges ved undvigelser. S√• tr√¶k b√¶kkenet frem og hold rygraden ret op ved hj√¶lp af musklerne i maven og ryggen.
  • Afslappede skuldre: nybegyndere tr√¶kker ofte skuldrene op om √łrene, og musklerne i k√¶ben er som regel ogs√• sp√¶ndte. Det er et tegn p√• ansp√¶ndelse og overanstrengelse. Ansp√¶ndelsen koster ikke kun kr√¶fter og koncentration, men ogs√• mobilitet og evnen til hurtigt at kunne reagere p√• trafikken. Her hj√¶lper det kun at holde √łje med dig selv: bider du t√¶nderne sammen? Lukkes dine √łrer n√¶sten til af skuldrene? Hvis ja, s√• lad skuldrene h√¶nge bevidst, k√¶bemusklerne slappe af og reducer ikke mindst hastigheden, indtil du f√łler dig bedre tilpas.
  • Albuer let vinklet: du kan ikke styre rigtigt med strakte arme. S√• s√łrg ogs√• her for en afslappet holdning, s√• du hurtig og veldoseret kan styre maskinen.
Unterarm Hand und Finger bilden eine Linie

Dan en linje

  • Underarm, h√•nd og fingre danner en linje: dette er vigtigt for at kunne betjene gas, kobling og bremse hurtigt. Og det forebygger kramper. Pr√łv og drej evt. bremse- og koblingsgrebet lidt op eller ned.
Fußballen auf den Rasten

Fodbalde på fodhvilerne

  • Der er √•benbart motorcykelf√łrere, som bruger deres f√łdder som "skr√•stillingssensorer" i sving: n√•r st√łvlen sliber hen over vejen, er det skr√•t nok. Men det er ikke korrekt, og du √łdel√¶gger de flotte st√łvler. Og du kan faktisk ogs√• risikere at kv√¶ste din fod meget og for√•rsage et styrt. Derfor skal f√łdderne v√¶re p√• fodhvilerne med fodbalden. Denne position har den yderligere fordel, at du kan st√łtte dig optimalt mod k√łrevind og uj√¶vnheder i underlaget.

Ergononie - einstellbare Hebel

Ergonomisk tilbeh√łr til motorcykler

Hvis disse tips ikke kan hj√¶lpe dig, har Louis ogs√• rigtigt meget tilbeh√łr, s√• du kan forbedre ergonomien p√• din maskine.

SearchWishlistUser AccountCartArrow LeftArrow RightArrow Right ThinIcon HomeIcon HomeMenuArrowCaret DownCloseResetVISAmatercardpaypalDHLHermesCheckCheck-additionalStarAdd to Shopping Cartchevron-leftchevron-rightSpinnerHeartSyncGiftchevron-upKlarnaGridListFiltersFileImagePdfWordTextExcelPowerpointArchiveCsvAudioVideoCalendar