Louis-portr√¶tter | Louis ūüŹć

Louis-portrætter

Louis Portraits

Medarbejdere med motorcykel i hjertet fortæller deres historier.

Har du #BIKERATHEART? Det har vi ogs√• hos Louis! Her har vi fundet vores absolutte dr√łmmejob: 
Vi forener vores kompromisl√łse lidenskab med vores daglige arbejde for dig. Og det en gang imellem ud over det normale ;-)

... coming soon

... coming soon


"Når en lidenskab bliver til et arbejde".


Patricia Ackerschott 5

Patricia

På Spreewaldring

Patricia Ackerschott

Patricia

Coach på Louis Akademi

Patricia Ackerschott 3

Patricia

Rejser foregår på motorcykel

Patricia Ackerschott 2

Patricia

Ferie i Andalusien

Patricia Ackerschott 4

Patricia

Deruda': På motorsportsanlægget ved Padborg

Patricia Ackerschott 6

Patricia

Home sweet home

"K√¶rlighed ved f√łrste blik: FEDT, her vil du ogs√• arbejde! "

Patricia Ackerschott

Patricia

Dr√łmmejob

Lidenskab forvandlet til et arbejde, og s√• tilmed mit dr√łmmejob!

Min lidenskab for den motoriserede tohjuler tog fart, da jeg var 15 √•r; knallertk√łrekortet banede vejen til min uafh√¶ngighed ‚Äď Jeg kunne selv k√łre turen fra min landsby ind til byen, og s√• var det ovenik√łbet sk√¶gt! Fra min f√łrste knallert, til jeg fik scooter, som jeg elskede over alt, og s√• til min f√łrste 125'er. F√łr jeg endelig kunne tage mit "rigtige" motorcykelk√łrekort lod mine kammerater mig altid sidde bag p√• - det var da bedre end ingenting ;-)

Dengang k√łrte man i den bekl√¶dning, som den lokale motorcykelforhandler havde i butikken. F√łrste gang, jeg st√łdte p√• Louis, var, da jeg flyttede til storbyen - og det var k√¶rlighed ved f√łrste blik. Da jeg tr√•dte ind i forretningen for f√łrste gang, havde k√łbt, hvad jeg skulle, og gik ud igen, stod det mig klart: FEDT, her vil du ogs√• arbejde! I 2009 kunne jeg s√• g√łre min hobby til mit arbejde, og efter at have ledet en filial i 10 √•r kan jeg nu give al min erfaring og min lidenskab for min hobby og mit arbejde videre til mine kollegaer. At hj√¶lpe andre mennesker og l√¶re dem noget nyt har jeg altid holdt af i min tid som leder af en filial, og jeg vidste med det samme, at jobbet som coach p√• "Louis Akademi" lige var noget for mig!

Ogs√• i min fritid drejer alt sig naturligvis om emnet motorcykel. For tiden k√łrer jeg p√• en MT 09, som er min motorcykel til vejk√łrsel og eventyr. Min chopper (Suzuki Intruder 1400 VS) har jeg byttet ud med en GSX R 750, som jeg nu k√łrer mine runder med p√• racerbaner!

Billede: ©Patricia

Bjoern Ahlers 01

På tur i Norge

Bjoern Ahlers 07

På tur i Norge

Bjoern Ahlers 06

Havnen i hjembyen Hamborg

Bjoern Ahlers 02

P√• N√ľrburgring

Bjoern Ahlers 05

Danmark - landet med de "mange sving"

Bjoern Ahlers 03

Med Speed Triple igennem √ėstrig

Bjoern Ahlers 04

Bjergpasset Col Agnel

"Det fede er, at jeg får lov til at beskæftige mig med motorcykler hver eneste dag".

Socialt
Bjoern Ahlers

Björn, leder af Marketing Kommunikation

"Ekstra fritid" 

Jeg hedder Bj√∂rn og har arbejdet i reklameafdelingen hos Louis i 20 √•r.

Mit hjerte banker for motorcykler, for jeg har k√łrt motorcykel siden den dag, jeg fyldte 18.

Ud over motorcyklen banker mit hjerte ogs√• for min kone, mine to b√łrn og vores hund. Derfor er tiden p√• motorcyklen noget helt specielt, som jeg nyder. Det fede er, at jeg f√•r lov til at besk√¶ftige mig med motorcykler hver eneste dag, og man derfor ikke rigtigt kan kalde det arbejde - "ekstra fritid" passer m√•ske bedre. Og hvert √•r er mit personlige MC-h√łjdepunkt en tur alene med et par venner, jeg har kendt i mange √•r, i et af Europas smukke MC-omr√•der. Vi har tidligere v√¶ret i Skotland, de fleste lande i Alperne, Pyren√¶erne, Norge og Danmark samt et par stykker mere. Jeg er virkelig glad for, at min familie er med p√• den.

Mit motorcykel-CV: jeg startede med en EN 500 med 34HK ‚Äď lyder v√¶rre end det er, dengang var det supersjovt. S√• fik jeg en XJR1300 ‚Äď flot motorcykel ‚Äď men den d√łde p√• et tidspunkt efter et par uheld, og blev efterfulgt af en Harley Wide Glide ‚Äď det m√•tte jo komme f√łr eller siden, for det havde v√¶ret en dr√łm helt tilbage fra min barndom. Med selve k√łrslen var helt anderledes, end jeg havde forestillet mig, s√• den blev solgt. Derefter blev jeg n√łdt til at indhente lidt p√• kontoen for k√łredynamik med en Triumph Speed Triple, og lige nu er jeg √©n af dem, der k√łrer BMW GS1200. Det havde jeg egentlig ikke troet, men den motorcykel g√łr det mega-sjovt at k√łre de str√¶kninger, som jeg k√łrer.

Billede: ©Björn

Hinrich 01

Atlanterhavskysten ved Carrapateira

Hinrich 02

Australien på F 800 GS

Hinrich 03

Endurol√łb i Danmark

Hinrich 04

The Beast: KTM Super Duke 1290 SE

Hinrich 05

USA: Route 66 og Grand Canyon

Hinrich 06

L√łb p√• fiskerihavnen i Bremerhaven med Honda Hawk

Hinrich 07

Med akkompagnement gennem Island

‚ÄúP√• en eller anden m√•de l√• det i kortene, at jeg skulle ende hos Louis i Kiel‚ÄĚ

Hinrich Kruetzfeldt

Hinrich med langt hår. Hold da op, hvor tiden går!

Petrolhead/motorhead

Det hele begyndte med min f√łrste knallert (Puck Maxi S), som jeg k√łrte til arbejde p√• om natten i b√•de regn og sne. Den plantede en MC-virus i hjernen p√• mig. Senere tog jeg i al hemmelighed motorcykelk√łrekort, og da jeg havde best√•et pr√łven, skreg jeg af gl√¶de inde i min hjelm. Min mor var m√¶rkeligt nok ikke s√• begejstret for det.

Og siden da har jeg ikke kunnet slippe tanken om motorcykler. Uanset om det handler om k√łrsel p√• landevejen, i mudret terr√¶n, i svingene p√• banen, p√• vilde eventyrrejser eller om ombygninger af enhver art. Jeg interesserer mig for alt, hvad der har med motorcykler at g√łre, og vil gerne pr√łve det hele. Hvad enten vi snakker enduroture i Portugal eller Rum√¶nien, MC-tr√¶f med vennerne, vintertur til Norge eller deltagelse i l√łbet p√• fiskerihavnen i Bremerhaven flere gange, s√• har jeg v√¶ret der. Og alle mine ferier har selvf√łlgelig ogs√• v√¶ret p√• MC. Jeg har ogs√• f√•et opfyldt min store dr√łm: I 2015 var jeg i Australien i flere m√•neder med min BMW F 800 GS. Og ved siden af det ku' jeg heller ikke lade v√¶re med hele tiden at √¶ndre p√• udstyret, p√• t√łjet og selvf√łlgelig ogs√• p√• selve motorcyklen. Jeg er godt nok ikke uddannet mekaniker, men jeg har som selvl√¶rt selv tilegnet mig viden i √•renes l√łb. Og Louis-akademiet har v√¶ret en stor hj√¶lp. Og p√• den m√•de har den ene motorcykel ligesom taget den anden. Lige nu har jeg f√łlgende i garagen: Honda Hawk NT 650 GT (min gamle k√¶rlighed fra 1991), KTM 1290 Super Duke R Spezial Edition (min nye k√¶rlighed), Suzuki DRZ 400 S (til mine rejser), Suzuki DRZ 400 E (til offroad), ZuŐąndapp ZD 10 (arvestykke).

P√• en eller anden m√•de l√• det i kortene, at jeg skulle ende hos Louis i Kiel og dermed ku' g√łre min hobby til mit arbejde. Og s√•dan har det v√¶ret lige siden 1998. Hold da op, hvor tiden g√•r! Arbejdet har altid v√¶ret interessant og sp√¶ndende. Der kommer hele tiden sp√¶ndende nyheder til. Det tykke katalog er blevet afl√łst af den mere aktuelle og hurtige variant p√• internettet. Moderne kommunikationsanl√¶g til MC-k√łreren og hurtig elektronik b√•de p√• og i motorcyklen er allerede n√¶sten blevet standard. Og det n√¶ste bliver nok, at hele motorcyklen kan styres med ens smartphone. Den selvk√łrende BMW findes allerede. Og som medarbejder handler det for mig om hele tiden at v√¶re up to date. Men det er is√¶r kunderne, der s√łrger for, at det aldrig bliver kedeligt. Det er hele den brede vifte af forskellige personligheder, der hele tiden motiverer mig. Den klassiske MC-k√łrer med cowboyvest ser man efterh√•nden sj√¶ldent i den fri natur. Til geng√¶ld er alle kundetyper i dag repr√¶senteret; alt fra scooter- og racerk√łrere til dem p√• Honda Goldwing med alt inden for udstyr, til nybegyndere og de gamle k√łrere med de vejrbidte ansigter. Og kvinderne har ogs√• forl√¶ngst taget styret i egen h√•nd, men det er jo efterh√•nden en gammel historie. I en lang periode s√• det ud til, at MC-k√łrsel ikke rigtigt var noget for de unge, men nu har trenden vendt, og jeg ser flere og flere unge mennesker st√• hos os i butikken med deres hjelm. Og de nye elektriske motorcykler skal nok s√łrge for, at det ogs√• bliver sp√¶ndende og afvekslende i fremtiden.

Billede: ©Hinrich ©Kirsten Täuber ©Helen Lloyd

Peter 01

Col de la Bonette (de vestlige Alper)

KTM 990 Adventure

Peter 02

Col de L'Iseran

Peter 06

Col de L'Iseran

Peter 03

Offroadtur i de vestlige Alper ;-)

Honda CBR600F

Peter 04

Colle del Nivolet (Piemont)

KTM 990 Adventure

Peter 05

Rundt om Erg Chebbi (Marokko)

"Hvad var mere nærliggende end at blive en del af det seje team i min yndlingsbutik?"

Peter Weller

Peter, når han i Dolomitterne ikke kan komme længere på Enduroen.

Ikke sluppet mig igen siden

Da jeg var 16, kunne jeg endelig slippe v√¶k fra de overfyldte skolebusser p√• landet, og n√łd ogs√• friheden som "Taxi Mami" p√• min Yamaha DT50. Min efterf√łlgende MC-karriere f√łrte mig igennem flere typer: Virago 535, VX800, CBR600, XVZ13T ("Yamaha-Goldwing" med V-Max-motor!), F650 og til sidst 990 Adventure. For ikke at glemme den lille scooter til byk√łrsel. P√• en eller anden m√•de havde jeg altid lige et tohjulet k√łret√łj ved h√•nden, jeg havde aldrig brug for egen bil.

Da jeg studerede i byen, var der ikke langt til en lille butik, der tilh√łrte en k√¶de, der ikke l√¶ngere eksisterer. En dag spurgte en af mine venner, om jeg ville med til √•bningsfest p√• det samme hj√łrne. "Louis" var ogs√• s√•dan en k√¶de, s√• vi ville hen og se, hvad de havde at byde p√•. Den noget st√łrre butik ‚Äď som nu faktisk er en af firmaets mindre butikker ‚Äď personalets gode hum√łr og deres evne til altid at kunne svare p√• vores sp√łrgsm√•l samt det store udvalg slog fuldst√¶ndig benene v√¶k under os. Fra da af vidste vi, hvor vi skulle g√• hen.

Kort tid efter var tiden kommet til, at sabbat√•ret skulle afl√łses af fast arbejde. Det var i 1997, og hvad var mere n√¶rliggende end at blive en del af det seje team i min yndlingsbutik? Tiderne var afslappede, og om onsdagen i min pr√łveuge spurgte chefen mig, om jeg havde set planen for den efterf√łlgende uge. "Er det overhovedet relevant for mig?" - "Ja da, hvis du vil!" Fladt hierarki og hurtige beslutninger!

Det ene √•r er efterh√•nden blevet til tyve, Louis har simpelthen bare ikke sluppet mig igen siden. Jeg fik ogs√• d√¶kket mit rejsebehov og hjalp til i masser af filialer og l√¶rte p√• den m√•de, hvor vidt forskellige vi som motorcykelf√łrere er p√• tv√¶rs af regionerne, og dog s√• ens. I mellemtiden har jeg ogs√• v√¶ret med ved de fleste √•bninger af nye butikker og kan med min n√łrdede hjerne altid klare de udfordringer, der hele tiden dukker op. For hver eneste Louis-butik er individuel, i mods√¶tning til de fleste filialer hos de topstyrede k√¶der.

Motorcyklen spiller stadigv√¶k en stor rolle, ogs√• i fritiden. Og ikke mindst nu, hvor min kone ogs√• er kommet med ombord, ved jeg alt om transport af bagage. Vi kommer ogs√• tit ud p√• vores variant af Bike&Hike: Vi k√łrer p√• Enduroen s√• langt, som vejen tillader, og derefter vandrer vi.

Billede: ©Peter

Sabine 01

Ligesom v√¶gtl√łs

I Alperne

Sabine 02

Hvad en kvinde beh√łver ;-)

Tur gennem Bayern

Sabine 03

GSX-R 750 K9

Med dr√łmmebiken p√• Gaviapasset

Sabine 04

På Nockalm Strasse

Sabine 05

På tur med bedste venner

Italien

Sabine 06

Uadskillelige

"At k√łre p√• motorcykel er for mig indbegrebet af frihed. S√• fokuseret en oplevelse, at alle andre tanker mister deres betydning."

Sabine

Sabine med sin Vespa Pk50s

Lidenskab forener

Hej! Jeg hedder Sabine.

At k√łre p√• motorcykel er for mig indbegrebet af frihed. N√•r man k√łrer p√• landevejen ude i den frie natur, med vinden i ansigtet, uden at v√¶re omgivet af en blikkasse, ingen sikkerhedssele, kun dig og din maskine, som var du v√¶gtl√łs. S√• fokuseret en oplevelse, at alle andre tanker mister deres betydning.

#MOTORCYKELIHJERTET har ledsaget mig gennem hele livet, fordi min mor og far ogs√• k√łrte p√• motorcykel. Som 14-√•rig tog jeg knallertk√łrekort og gjorde vejene usikre med min tunede Peugeot Speedfight 2.  

Da jeg havde lagt det ungdommelige letsind bag mig, var det i lang tid andre ting, der fangede min interesse - indtil jeg som 24-√•rig tilf√¶ldigt gennem en ven kom p√• Intermot i K√∂ln. Ved den lejlighed erobrede en Suzuki GSX-R mit hjerte, jeg satte mig op p√• den og spurgte mig selv, hvorfor jeg ikke havde taget motorcykelk√łrekort? N√¶ste dag tog jeg ud til k√łreskolen og meldte mig til. Min f√łrste begynderbike var en Suzuki SV 650. Jeg var s√• begejstret for denne nye hobby, at jeg ikke havde tid til andre ting. Jeg var p√• det tidspunkt utilfreds med min arbejdssituation og var p√• udkig efter et nyt job. Hvad nu, hvis jeg kunne forene min lidenskab for motorcykler med mit arbejde? Alts√• begyndte jeg som ekspedient hos Louis, er siden hen blevet filialleder og er stolt af min karriere.  

SV 650'en havde hurtigt udspillet sin rolle hos mig og blev skiftet ud med min dr√łmmebike, en GSX-R 750 K9. Gennem 5 √•r og 65.000 kilometer var vi uadskillelige. Ferier, tr√¶ningsl√łb, weekender √† 1000 km var pligtprogram. Et par af mine bedste venner har jeg l√¶rt at kende via min motorcykel og gennem Louis. Lidenskab forener. I dag er jeg mere afslappet undervejs med min Vespa Pk50s, som jeg ogs√• gerne k√łrer p√• arbejde med.  

Selv n√•r jeg ikke har s√• meget tid til at dyrke min hobby, m√łder jeg p√• mit arbejde mennesker med motorcykel i hjertet, hvor jeg kan v√¶re til hj√¶lp med r√•d og d√•d.

Billede: ©Sabine

Nico 01

BMW R nineT

På tur i Schweiz

Nico 02

De tidlige 90'ere

Nico med sin Yamaha FZR

Nico 03

Med venner fra hele Tyskland

I Alperne

Nico 04

Et stort h√łjdepunkt

Sydafrika

Direkt√łrer siden 2010

Nico og Joachim

MC-en er altid med

Nico på sit kontor

"Beruselsen ved at k√łre 30 km/t og muligheden for at udforske verden"

Nico

Nico og Honda NX 650 Dominator ‚Äď Louis-specialombygning

MC-k√łrsel vil v√¶re en del af mit liv i lang, lang tid endnu.

Hvis man tror, at jeg har f√•et MC-k√łrsel ind med moderm√¶lken, m√• man tro om igen. I min ungdom var MC-k√łrsel et f√łlsomt emne. Film som Easy Rider (som lige var kommet dengang), Rocker eller andre "Outlaw-produktioner" pr√¶gede billedet af rockere p√• motorcykel ‚Äď m√łrke fyre med langt h√•r.

Det hele begyndte da jeg var omkring 12 √•r, og i starten begr√¶nsede det sig til at l√¶se i den nyeste udgave af MOTORRAD. En af mine venner k√łbte det regelm√¶ssigt, og s√• m√łdtes vi allesammen hos ham og slugte magasinet.

De f√łrste fors√łg med at k√łre selv var p√• en knallert. Registreringsbevis, k√łrekort (beh√łvede man ikke dengang), k√łreerfaringer, hjelm... havde vi da h√łrt om, men ingen brugte det!

Men det var fedt. Beruselsen ved at k√łre 30 km/t og muligheden for at udforske verden (uden at skulle bruge musklerne). Den mobilitet, som vi kender i dag, fandtes slet ikke. Alt, hvad vi havde, var offentlig transport, der stort set aldrig k√łrte, og ingen for√¶ldre gav √©n en bil i f√łdselsdagsgave... og flyveture... det var liges√• us√¶dvanligt som at flyve til m√•nen.

Men s√• en dag k√łrte "naborockeren" sin nye Z900 frem. Jeg plagede ham, indtil jeg endelig fik lov til at f√• en tur bagp√•. Accelerationen, den helt s√¶rlige lyd ‚Äď ja tak! Men okay, det var jeg ikke helt gammel nok til endnu, men Z√ľndapp KS 50 WC var kult allerede dengang, og med lidt god vilje lignede den ogs√• en rigtig motorcykel. Ture til nye egne, helt til √ėsters√łen. Pludselig kunne man k√łre alle steder hen, og foran ungdomsklubben var man en konge. Vi var halvguder, alle ville k√łre med, og is√¶r pigerne gjorde vi gerne denne tjeneste.

Men s√• skulle jeg i l√¶re. Pengene var sm√• og en bil blev vigtigere. Men lige efter milit√¶ret blussede det op igen, og jeg begyndte at arbejde hos Louis. Men det, der var t√¶nkt som en midlertidig l√łsning, fik f√łlger. Jeg fik snart min f√łrste, rigtige motorcykel, en Yamaha XS 400. En dr√łm, indtil man m√¶rkede, at det stoppede ved de 140 km/t. Selv en skarpere knastaksel fik den kun til at k√łre en ubetydelig smule hurtigere. Der m√•tte noget st√łrre til. Honda CB 1100 Super Boldor i r√łd med hvid s√¶deb√¶nk. Bedre blev det ikke, en dr√łm. Set med vore dages √łjne en sandhed med modifikationer, for stellet var en katastrofe og ved 160 begyndte svingningerne. Der kom flere motorcykler til, som f.eks.: Yamaha XJ 900 og FJ 1200. I en lang periode kunne jeg bruge firmaets MC'er. Men det er nu federe at have sin egen motorcykel. S√• kom Suzuki GSX 1400, Yamaha XJR 1300. Mellem dem en Harley, s√• en Triumph Tiger Explorer og en BMW R nine T, som jeg ogs√• k√łrer p√• i dag. De sm√• ture til √ėsters√łen udviklede sig til regelm√¶ssige l√¶ngere ture. En gang om √•ret g√•r turen til de italienske bjerge med masser af venner fra Tyskland ‚Äď s√• bliver der n√łrdet MC til den store guldmedalje i en hel uge. Route 66, Garden Route og det √•rlige event i Moj√°car/Spanien lige efter jul og nyt√•ret over. 10 dage med masser af MC-k√łrsel, ogs√• p√• racerbanen ‚Äď kan det nye √•r starte bedre? Det var virkelig h√łjdepunkter, der selv i dag ikke har mistet noget af deres fascination. I dag pendler jeg frem og tilbage mellem Hamborg og Rosenheim. Der har jeg en dr√łmmerute lige foran d√łren, som jeg bruger, s√• ofte det kan lade sig g√łre. MC-k√łrsel vil v√¶re en del af mit liv i lang, lang tid endnu.

Billede: ©Nico

SearchWishlistUser AccountCartArrow LeftArrow RightArrow Right ThinIcon HomeIcon HomeMenuArrowCaret DownCloseResetVISAmatercardpaypalDHLHermesCheckCheck-additionalStarAdd to Shopping Cartchevron-leftchevron-rightSpinnerHeartSyncGiftchevron-upKlarnaGridListFiltersFileImagePdfWordTextExcelPowerpointArchiveCsvAudioVideoCalendar